Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Użytkownik
Jak Panu Królowi coś nie pasuje, to niech się zwolni, założy własny biznes i sam na siebie pracuje - związkowcy - banda krzykaczy, których musza utrzymywać szeregowi pracownicy.....żenada..... do roboty się wziąć!!!
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Teraz moze włoch zwolni pseudo kierowników i całe to towarzystwo wzajemnej adoracji
Jakby nie kadra kierownicza to waliłbyś młotkiem w swój głupi łeb zamiast w nity.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Jak Panu Królowi coś nie pasuje, to niech się zwolni, założy własny biznes i sam na siebie pracuje - związkowcy - banda krzykaczy, których musza utrzymywać szeregowi pracownicy.....żenada..... do roboty się wziąć!!!
A ty Zenek to co chcesz produkować? ziemniaki czy buraki, jak francuzi będą robić śmigłowce dla Polski.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
1. MON ogłosiło przetarg na zakup 70 średnich śmigłowców. Podało wymaganą specyfikację i terminy (2017 rok pierwsze dostawy)2. MON w przetargu nakazała firmie zwycięskiej utworzenie centrum serwisowego w WZL1 w Łodzi aby państwo miało kontrolę nad serwisowaniem maszyn i aby nie dochodziło do sytuacji jak obecna se Świdnikiem, który wykręca się jak może i 8 lat! modernizuje nasze Sokoły!3. Pomimo, że Agusta Westland (PZL Świdnik) posiada w ofercie śmigłowce sprawdzone, spełniające wymagania jak AW101 wystawia do przetargu mały, niesprawdzony AW149, który żaden inny kraj nie chce kupić gdyż jest to przerobiony cywilny śmigłowiec (Rosnieft kupił sobie takie cywilne śmigłowce).4. Tak samo firma Sikorsky mając w ofercie śmigłowiec S-92, wystawia do przetargu mniejszy S-70i który spełnia tylko część wymagań.5. Airbus jako jedyny wystawia odpowiednio duży śmigłowiec EC725 Caracal, który spełnia nasze wszystkie wymagania techniczne.6. Śmigłowiec AW149 nie zapewnia wystarczającej pojemności aby zmieścić sensowną ilość żołnierzy (wymagane 12) z ekwipunkiem. Jak śmigłowiec na bazie wersji cywilnej nie zapewnia ani sensownej osłony przedziału załogi, charakteryzuje słabymi parametrami takimi jak: maksymalny pułap, czas wznoszenia, prędkość przelotowa, ładowność, masa startowa. Jednym słowem śmigłowiec dobry na wycieczki VIP, a nie do latania w wirze walki.7. Śmigłowiec S-70i to eksportowa wersja śmigłowca UH-60 Black Hawk (swoją drogą świetny śmigłowiec) z którym ma wspólny niestety tylko kadłub. Śmigłowiec proponowany Polsce przez firmę Sikorsky (PZL Mielec) jest pod każdym względem gorszą konstrukcją od wersji użytkowanej przez US Army (a nawet Słowacji sic!). Posiada słabsze silniki, stary typ wirnika(pogarszając parametry lotne), uproszczoną awionikę, oraz brak wyposażenia dodatkowego poprawiającego świadomość sytuacyjną załogi oraz jej skuteczność na polu walki. Jak bardzo jest to odchudzona wersja może świadczyć fakt, że S-70i jest lżejszy od UH-60 o 0,5t! Dlaczego zaoferowano nam taką słabszą wersję. Ponieważ podobnie jak AW149 nikt nie chce jej kupować tylko wybiera UH-60 lub najbardziej odpowiedni dla nas S-92. Próbie sprzedania nam gorszego Black Hawk'a sprzyjał fakt jego produkcji w PZL Mielec.8.EC725 Caracal to sprawdzona konstrukcja, podobnie jak Black Hawk od wielu lat unowocześniana i choć konstrukcyjnie nie najnowsza będąca w czołówce. Wbrew powszechnej opinii laików data powstania prototypu nie ma znaczenia jeśli założenia konstrukcyjne były słuszne i tak jest w przypadku Caracala. Jeśli chodzi o parametry samej maszyny Caracal bije swoich konkurentów na wszystkich płaszczyznach. Zapewnia wystarczającą osłonę przedziału załogi, oraz siłę ognia. Posiada ze wszystkich konkurentów największą prędkość przelotową, najwyższy maksymalny pułap, największy zasięg, największą ładowność, Ze względu na wysoki przedział załogi także najlepszą ergonomię dla żołnierzy. Wszystkie dane można sprawdzić na stronach producentów i porównać.9. PZL Świdnik należy do grupy Agusta Westland, której właścicielem są Włosi. Nie jest to Polski zakład, wpływy z produkcji nie trafiają do polskiego budżetu tylko włoskiego i wspierają rozwój tylko ich rozwój.10. PZL Mielec także nie jest Polską fabryką tylko należy do Sikorsky'go i tak samo kontrakt nie wspiera naszego przemysłu tylko ich firmę.11. Jedynymi Polskimi zakładami są WZL1 w Łodzi i Dęblinie.12. Airbus nie posiada w Polsce zakładów produkcyjnych dlatego zaoferował produkcję swojego śmigłowca Caracal właśnie w WZL1 należących tylko do Państwa Polskiego13. Oferta Agusta Westland (PZL Świdnika) - Zaproponowano śmigłowiec w cenie zbliżonej do pozostałych konkurentów. PZL Świdnik zaproponował dostarczenie pierwszych śmigłowców w 2019 roku co jest o 2 lata później niż wymagane w przetargu. Aby obejść ten punkt, zaproponował, że w 2017 roku dostarczy dla naszego wojska wersję cywilną (podkreślam cywilną!) tego śmigłowca co jest skandalem i byłoby hańbą dla Polski na arenie międzynarodowej! Należy też się zastanowić co by później zrobili z tymi cywilnymi śmigłowcami. Przerobili na wojskowe? Wstyd i krętactwo wychodzi. PZL Świdnik w swojej ofercie nie zaproponował pełnego przekazania zdolności serwisowych śmigłowców do należących do Państwa Polskiego zakładów WZL1. Powodem tego była chęć dyktowania warunków cenowych, opóźnianie prac serwisowych (tak jak w przypadku modernizacji śmigłowców Sokół) i niedopuszczenie aby Państwo Polskie uzyskało zdolności nacisku na PZL Świdnik w kwestii posiadanych śmigłowców. Co więcej PZL Świdnik nie sprecyzował gdzie i ile bedzie produkował śmigłowców AW 149 gdy wygra kontrakt. Należy pamiętać, że obecnie linia produkcyjna tego śmigłowca jest we Włoszech!14. Oferta Sikorsky (PZL Mielec) - Zaproponowano śmigłowiec w cenie zbliżonej do konkurentów jednak bez uzbrojenia. Jest to sytuacja niedopuszczalna z dwóch powodów: 1 - Dodatkowy koszt zakupu uzbrojenia windujący cenę do góry; 2 - Znaczne opóźnienia wprowadzenia śmigłowców do Polskiej armii ze względu na konieczność przeprowadzenia atestów po integracji uzbrojenia ze śmigłowcami. Wybierając tą ofertę nasze Wojska otrzymałyby "wojskowy, nieuzbrojony śmigłowiec" co brzmi jak chory żart. Oferta także nie obejmowała przekazania kontroli nad serwisem w ręce Polskich władz co powtarzałoby sytuację opisaną w punkcie wyżej.15. Oferta Airbus – Zaproponowano śmigłowiec w cenie zbliżonej do konkurentów. Firma Airbus zobowiązała się do wybudowania fabryki w Łodzi. Produkcja jednak będzie ograniczona na kształt znany z PZL Świdnik i PZL Mielec. Airbus w ramach umowy przekaże do WZL 1 w Łodzi należącego do Państwa Polskiego pełne zdolności serwisowe śmigłowców Caracal, oraz zdolności budowy i serwisowania silników w Dęblinie. Śmigłowce będą uzbrojone i pierwsze sztuki otrzymamy w 2017 roku.16.Offset czyli co zyskamy? PZL Świdnik oraz PZL Mielec zaproponowały zainwestowanie tych pieniędzy w fabryki w Świdniku i Mielcu zwiększając ich możliwości. Słowa pięknie brzmią ale gdy weźmiemy pod uwagę, że jedynymi ich właścicielami są właśnie te firmy taki offset w ich wykonaniu będzie oznaczał wyciągnięcie sobie pieniędzy z prawej kieszeni i przełożenie ich do lewej – kreatywna księgowość godna pozazdroszczenia. Airbus nie posiada fabryk w Polsce w związku z tym będzie musiał zainwestować w należące do państwa Polskiego zakłady WZL1 w Łodzi. Z tego powodu jest to jedyny offset który może nam – Polsce coś więcej dać.  
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
1. MON ogłosiło przetarg na zakup 70 średnich śmigłowców. Podało wymaganą specyfikację i terminy (2017 rok pierwsze dostawy)2. MON w przetargu nakazała firmie zwycięskiej utworzenie centrum serwisowego w WZL1 w Łodzi aby państwo miało kontrolę nad serwisowaniem maszyn i aby nie dochodziło do sytuacji jak obecna se Świdnikiem, który wykręca się jak może i 8 lat! modernizuje nasze Sokoły!3. Pomimo, że Agusta Westland (PZL Świdnik) posiada w ofercie śmigłowce sprawdzone, spełniające wymagania jak AW101 wystawia do przetargu mały, niesprawdzony AW149, który żaden inny kraj nie chce kupić gdyż jest to przerobiony cywilny śmigłowiec (Rosnieft kupił sobie takie cywilne śmigłowce).4. Tak samo firma Sikorsky mając w ofercie śmigłowiec S-92, wystawia do przetargu mniejszy S-70i który spełnia tylko część wymagań.5. Airbus jako jedyny wystawia odpowiednio duży śmigłowiec EC725 Caracal, który spełnia nasze wszystkie wymagania techniczne.6. Śmigłowiec AW149 nie zapewnia wystarczającej pojemności aby zmieścić sensowną ilość żołnierzy (wymagane 12) z ekwipunkiem. Jak śmigłowiec na bazie wersji cywilnej nie zapewnia ani sensownej osłony przedziału załogi, charakteryzuje słabymi parametrami takimi jak: maksymalny pułap, czas wznoszenia, prędkość przelotowa, ładowność, masa startowa. Jednym słowem śmigłowiec dobry na wycieczki VIP, a nie do latania w wirze walki.7. Śmigłowiec S-70i to eksportowa wersja śmigłowca UH-60 Black Hawk (swoją drogą świetny śmigłowiec) z którym ma wspólny niestety tylko kadłub. Śmigłowiec proponowany Polsce przez firmę Sikorsky (PZL Mielec) jest pod każdym względem gorszą konstrukcją od wersji użytkowanej przez US Army (a nawet Słowacji sic!). Posiada słabsze silniki, stary typ wirnika(pogarszając parametry lotne), uproszczoną awionikę, oraz brak wyposażenia dodatkowego poprawiającego świadomość sytuacyjną załogi oraz jej skuteczność na polu walki. Jak bardzo jest to odchudzona wersja może świadczyć fakt, że S-70i jest lżejszy od UH-60 o 0,5t! Dlaczego zaoferowano nam taką słabszą wersję. Ponieważ podobnie jak AW149 nikt nie chce jej kupować tylko wybiera UH-60 lub najbardziej odpowiedni dla nas S-92. Próbie sprzedania nam gorszego Black Hawk'a sprzyjał fakt jego produkcji w PZL Mielec.8.EC725 Caracal to sprawdzona konstrukcja, podobnie jak Black Hawk od wielu lat unowocześniana i choć konstrukcyjnie nie najnowsza będąca w czołówce. Wbrew powszechnej opinii laików data powstania prototypu nie ma znaczenia jeśli założenia konstrukcyjne były słuszne i tak jest w przypadku Caracala. Jeśli chodzi o parametry samej maszyny Caracal bije swoich konkurentów na wszystkich płaszczyznach. Zapewnia wystarczającą osłonę przedziału załogi, oraz siłę ognia. Posiada ze wszystkich konkurentów największą prędkość przelotową, najwyższy maksymalny pułap, największy zasięg, największą ładowność, Ze względu na wysoki przedział załogi także najlepszą ergonomię dla żołnierzy. Wszystkie dane można sprawdzić na stronach producentów i porównać.9. PZL Świdnik należy do grupy Agusta Westland, której właścicielem są Włosi. Nie jest to Polski zakład, wpływy z produkcji nie trafiają do polskiego budżetu tylko włoskiego i wspierają rozwój tylko ich rozwój.10. PZL Mielec także nie jest Polską fabryką tylko należy do Sikorsky'go i tak samo kontrakt nie wspiera naszego przemysłu tylko ich firmę.11. Jedynymi Polskimi zakładami są WZL1 w Łodzi i Dęblinie.12. Airbus nie posiada w Polsce zakładów produkcyjnych dlatego zaoferował produkcję swojego śmigłowca Caracal właśnie w WZL1 należących tylko do Państwa Polskiego13. Oferta Agusta Westland (PZL Świdnika) - Zaproponowano śmigłowiec w cenie zbliżonej do pozostałych konkurentów. PZL Świdnik zaproponował dostarczenie pierwszych śmigłowców w 2019 roku co jest o 2 lata później niż wymagane w przetargu. Aby obejść ten punkt, zaproponował, że w 2017 roku dostarczy dla naszego wojska wersję cywilną (podkreślam cywilną!) tego śmigłowca co jest skandalem i byłoby hańbą dla Polski na arenie międzynarodowej! Należy też się zastanowić co by później zrobili z tymi cywilnymi śmigłowcami. Przerobili na wojskowe? Wstyd i krętactwo wychodzi. PZL Świdnik w swojej ofercie nie zaproponował pełnego przekazania zdolności serwisowych śmigłowców do należących do Państwa Polskiego zakładów WZL1. Powodem tego była chęć dyktowania warunków cenowych, opóźnianie prac serwisowych (tak jak w przypadku modernizacji śmigłowców Sokół) i niedopuszczenie aby Państwo Polskie uzyskało zdolności nacisku na PZL Świdnik w kwestii posiadanych śmigłowców. Co więcej PZL Świdnik nie sprecyzował gdzie i ile bedzie produkował śmigłowców AW 149 gdy wygra kontrakt. Należy pamiętać, że obecnie linia produkcyjna tego śmigłowca jest we Włoszech!14. Oferta Sikorsky (PZL Mielec) - Zaproponowano śmigłowiec w cenie zbliżonej do konkurentów jednak bez uzbrojenia. Jest to sytuacja niedopuszczalna z dwóch powodów: 1 - Dodatkowy koszt zakupu uzbrojenia windujący cenę do góry; 2 - Znaczne opóźnienia wprowadzenia śmigłowców do Polskiej armii ze względu na konieczność przeprowadzenia atestów po integracji uzbrojenia ze śmigłowcami. Wybierając tą ofertę nasze Wojska otrzymałyby "wojskowy, nieuzbrojony śmigłowiec" co brzmi jak chory żart. Oferta także nie obejmowała przekazania kontroli nad serwisem w ręce Polskich władz co powtarzałoby sytuację opisaną w punkcie wyżej.15. Oferta Airbus – Zaproponowano śmigłowiec w cenie zbliżonej do konkurentów. Firma Airbus zobowiązała się do wybudowania fabryki w Łodzi. Produkcja jednak będzie ograniczona na kształt znany z PZL Świdnik i PZL Mielec. Airbus w ramach umowy przekaże do WZL 1 w Łodzi należącego do Państwa Polskiego pełne zdolności serwisowe śmigłowców Caracal, oraz zdolności budowy i serwisowania silników w Dęblinie. Śmigłowce będą uzbrojone i pierwsze sztuki otrzymamy w 2017 roku.16.Offset czyli co zyskamy? PZL Świdnik oraz PZL Mielec zaproponowały zainwestowanie tych pieniędzy w fabryki w Świdniku i Mielcu zwiększając ich możliwości. Słowa pięknie brzmią ale gdy weźmiemy pod uwagę, że jedynymi ich właścicielami są właśnie te firmy taki offset w ich wykonaniu będzie oznaczał wyciągnięcie sobie pieniędzy z prawej kieszeni i przełożenie ich do lewej – kreatywna księgowość godna pozazdroszczenia. Airbus nie posiada fabryk w Polsce w związku z tym będzie musiał zainwestować w należące do państwa Polskiego zakłady WZL1 w Łodzi. Z tego powodu jest to jedyny offset który może nam – Polsce coś więcej dać.  
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Boże, dlaczego dla naszego rządu wszystko co zagraniczne to lepsze? Koszmar jakiś. Świadomie wyprowadzać pieniądze za granicę przy takiej biedzie i bezrobociu w kraju! Niech następną galerię albo hipermarket postawią w miejsce PZL. Nic się tu nie produkuje. Wszystko likwidują. Tylko administracja się rozrasta. Fakt: zarządy wszelkich związków zawodowych nic nie robią doputy dopuki nie jest już za późno. Tu się zgodzę. Robią szum dopiero jak już po wszystkim. Wtedy są aktywni. Wybierajcie w maju PO, PSL albo PiS to za 2 lata Polskę Wschodnią będzie można zaorać. Nic tu nie będzie. Ale ciekawe kiedy naród zmądrzeje. W Polsce powinno być jakieś wielkie ruszenie, trzęsienie ziemi. Inaczej wszyscy młodzi uciakną za granicę. I wcale im się nie dziwię.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Boże, dlaczego dla naszego rządu wszystko co zagraniczne to lepsze? Koszmar jakiś. Świadomie wyprowadzać pieniądze za granicę przy takiej biedzie i bezrobociu w kraju! Niech następną galerię albo hipermarket postawią w miejsce PZL. Nic się tu nie produkuje. Wszystko likwidują. Tylko administracja się rozrasta. Fakt: zarządy wszelkich związków zawodowych nic nie robią doputy dopuki nie jest już za późno. Tu się zgodzę. Robią szum dopiero jak już po wszystkim. Wtedy są aktywni. Wybierajcie w maju PO, PSL albo PiS to za 2 lata Polskę Wschodnią będzie można zaorać. Nic tu nie będzie. Ale ciekawe kiedy naród zmądrzeje. W Polsce powinno być jakieś wielkie ruszenie, trzęsienie ziemi. Inaczej wszyscy młodzi uciakną za granicę. I wcale im się nie dziwię.
To nie jest tak jak myślisz i jak piszesz,po prostu Tusk i komuniści spłacają dług,daninę na rzecz Brukseli za stołek tego pierwszego,reszta,takie czy inne  " sentymenty " się nie liczą.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Aby rozwiać wszelkie wątpliwości i wytłumaczyć tym zacietrzewionym... szczegóły przetargu na śmigłowce. Tekst znaleziony w Sieci. ALE LEPIEJ CHYBA TEGO STREŚCIĆ JUŻ NIE MOŻNA! 1. MON ogłosiło przetarg na zakup 70 średnich śmigłowców. Podało wymaganą specyfikację i terminy (2017 rok pierwsze dostawy) 2. MON w przetargu nakazała firmie zwycięskiej utworzenie centrum serwisowego w WZL1 w Łodzi aby państwo miało kontrolę nad serwisowaniem maszyn i aby nie dochodziło do sytuacji jak obecna se Świdnikiem, który wykręca się jak może i 8 lat! modernizuje nasze Sokoły! 3. Pomimo, że Agusta Westland (PZL Świdnik) posiada w ofercie śmigłowce sprawdzone, spełniające wymagania jak AW101 wystawia do przetargu mały, niesprawdzony AW149, który żaden inny kraj nie chce kupić gdyż jest to przerobiony cywilny śmigłowiec (Rosnieft kupił sobie takie cywilne śmigłowce). 4. Tak samo firma Sikorsky mając w ofercie śmigłowiec S-92, wystawia do przetargu mniejszy S-70i który spełnia tylko część wymagań. 5. Airbus jako jedyny wystawia odpowiednio duży śmigłowiec EC725 Caracal, który spełnia nasze wszystkie wymagania techniczne. 6. Śmigłowiec AW149 nie zapewnia wystarczającej pojemności aby zmieścić sensowną ilość żołnierzy (wymagane 12) z ekwipunkiem. Jak śmigłowiec na bazie wersji cywilnej nie zapewnia ani sensownej osłony przedziału załogi, charakteryzuje słabymi parametrami takimi jak: maksymalny pułap, czas wznoszenia, prędkość przelotowa, ładowność, masa startowa. Jednym słowem śmigłowiec dobry na wycieczki VIP, a nie do latania w wirze walki. 7. Śmigłowiec S-70i to eksportowa wersja śmigłowca UH-60 Black Hawk (swoją drogą świetny śmigłowiec) z którym ma wspólny niestety tylko kadłub. Śmigłowiec proponowany Polsce przez firmę Sikorsky (PZL Mielec) jest pod każdym względem gorszą konstrukcją od wersji użytkowanej przez US Army (a nawet Słowacji sic!). Posiada słabsze silniki, stary typ wirnika(pogarszając parametry lotne), uproszczoną awionikę, oraz brak wyposażenia dodatkowego poprawiającego świadomość sytuacyjną załogi oraz jej skuteczność na polu walki. Jak bardzo jest to odchudzona wersja może świadczyć fakt, że S-70i jest lżejszy od UH-60 o 0,5t! Dlaczego zaoferowano nam taką słabszą wersję. Ponieważ podobnie jak AW149 nikt nie chce jej kupować tylko wybiera UH-60 lub najbardziej odpowiedni dla nas S-92. Próbie sprzedania nam gorszego Black Hawk'a sprzyjał fakt jego produkcji w PZL Mielec. 8.EC725 Caracal to sprawdzona konstrukcja, podobnie jak Black Hawk od wielu lat unowocześniana i choć konstrukcyjnie nie najnowsza będąca w czołówce. Wbrew powszechnej opinii laików data powstania prototypu nie ma znaczenia jeśli założenia konstrukcyjne były słuszne i tak jest w przypadku Caracala. Jeśli chodzi o parametry samej maszyny Caracal bije swoich konkurentów na wszystkich płaszczyznach. Zapewnia wystarczającą osłonę przedziału załogi, oraz siłę ognia. Posiada ze wszystkich konkurentów największą prędkość przelotową, najwyższy maksymalny pułap, największy zasięg, największą ładowność, Ze względu na wysoki przedział załogi także najlepszą ergonomię dla żołnierzy. Wszystkie dane można sprawdzić na stronach producentów i porównać. 9. PZL Świdnik należy do grupy Agusta Westland, której właścicielem są Włosi. Nie jest to Polski zakład, wpływy z produkcji nie trafiają do polskiego budżetu tylko włoskiego i wspierają rozwój tylko ich rozwój. 10. PZL Mielec także nie jest Polską fabryką tylko należy do Sikorsky'go i tak samo kontrakt nie wspiera naszego przemysłu tylko ich firmę. 11. Jedynymi Polskimi zakładami są WZL1 w Łodzi i Dęblinie. 12. Airbus nie posiada w Polsce zakładów produkcyjnych dlatego zaoferował produkcję swojego śmigłowca Caracal właśnie w WZL1 należących tylko do Państwa Polskiego 13. Oferta Agusta Westland (PZL Świdnika) - Zaproponowano śmigłowiec w cenie zbliżonej do pozostałych konkurentów. PZL Świdnik zaproponował dostarczenie pierwszych śmigłowców w 2019 roku co jest o 2 lata później niż wymagane w przetargu. Aby obejść ten punkt, zaproponował, że w 2017 roku dostarczy dla naszego wojska wersję cywilną (podkreślam cywilną!) tego śmigłowca co jest skandalem i byłoby hańbą dla Polski na arenie międzynarodowej! Należy też się zastanowić co by później zrobili z tymi cywilnymi śmigłowcami. Przerobili na wojskowe? Wstyd i krętactwo wychodzi. PZL Świdnik w swojej ofercie nie zaproponował pełnego przekazania zdolności serwisowych śmigłowców do należących do Państwa Polskiego zakładów WZL1. Powodem tego była chęć dyktowania warunków cenowych, opóźnianie prac serwisowych (tak jak w przypadku modernizacji śmigłowców Sokół) i niedopuszczenie aby Państwo Polskie uzyskało zdolności nacisku na PZL Świdnik w kwestii posiadanych śmigłowców. Co więcej PZL Świdnik nie sprecyzował gdzie i ile bedzie produkował śmigłowców AW 149 gdy wygra kontrakt. Należy pamiętać, że obecnie linia produkcyjna tego śmigłowca jest we Włoszech! 14. Oferta Sikorsky (PZL Mielec) - Zaproponowano śmigłowiec w cenie zbliżonej do konkurentów jednak bez uzbrojenia. Jest to sytuacja niedopuszczalna z dwóch powodów: 1 - Dodatkowy koszt zakupu uzbrojenia windujący cenę do góry; 2 - Znaczne opóźnienia wprowadzenia śmigłowców do Polskiej armii ze względu na konieczność przeprowadzenia atestów po integracji uzbrojenia ze śmigłowcami. Wybierając tą ofertę nasze Wojska otrzymałyby "wojskowy, nieuzbrojony śmigłowiec" co brzmi jak chory żart. Oferta także nie obejmowała przekazania kontroli nad serwisem w ręce Polskich władz co powtarzałoby sytuację opisaną w punkcie wyżej. 15. Oferta Airbus – Zaproponowano śmigłowiec w cenie zbliżonej do konkurentów. Firma Airbus zobowiązała się do wybudowania fabryki w Łodzi. Produkcja jednak będzie ograniczona na kształt znany z PZL Świdnik i PZL Mielec. Airbus w ramach umowy przekaże do WZL 1 w Łodzi należącego do Państwa Polskiego pełne zdolności serwisowe śmigłowców Caracal, oraz zdolności budowy i serwisowania silników w Dęblinie. Śmigłowce będą uzbrojone i pierwsze sztuki otrzymamy w 2017 roku. 16.Offset czyli co zyskamy? PZL Świdnik oraz PZL Mielec zaproponowały zainwestowanie tych pieniędzy w fabryki w Świdniku i Mielcu zwiększając ich możliwości. Słowa pięknie brzmią ale gdy weźmiemy pod uwagę, że jedynymi ich właścicielami są właśnie te firmy taki offset w ich wykonaniu będzie oznaczał wyciągnięcie sobie pieniędzy z prawej kieszeni i przełożenie ich do lewej – kreatywna księgowość godna pozazdroszczenia. Airbus nie posiada fabryk w Polsce w związku z tym będzie musiał zainwestować w należące do państwa Polskiego zakłady WZL1 w Łodzi. Z tego powodu jest to jedyny offset który może
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Agencie układu nie siej popeliny! Fakt poszło o kotleta, ludzie mieli nadzieje ze po komunie będzie chociaz z sałatka. PO 25 latach byłby deser, kolacja i jeszcze na sniadanie cośby zostało tylko ze komuniści "przebrali się" w 1989 i stali sie z dnia na dzień kapitalistami, oczywiście "uczciwymi", Gościu głównego ścieku napisz jeszcze że nie ma na kogo głosowac bo przeciez o to chodzi wam aby takiekie teksty powielać aby zobojetnić i zniechęcić społeczeństwo do własnego zdania.
W Chełmie to solidaruchy przebrały się we fraki. Brukarz został dilerem samochodowym . Skąd on wziął pieniądze!!!! Chyba to z tego sławnego USA?
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
To nie jest tak jak myślisz i jak piszesz,po prostu Tusk i komuniści spłacają dług,daninę na rzecz Brukseli za stołek tego pierwszego,reszta,takie czy inne  " sentymenty " się nie liczą.
Mówiąc o komunistach masz na myśli tow. Jasińskiego i Łopińskiego   z PiS?
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Protest na FB - dołącz - policzmy się https://www.facebook.com/pages/%C5%BB%C4%85damy-ponownego-rozpatrzenia-oferty-PZL-%C5%9Awidnik/834585279965085  
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Całe szczęście, że wygrał normalny wojskowy śmigłowiec Caracal a nie "taksówka" Aw 149. Wystarczy porównać dane taktyczno-techniczne i nie trzeba komentować. Natomiast związkowcy za parę srebrników zaprzedali się włoskiemu kapitałowi i robić za niewolnika w tej montowni kompozytów.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
A idioctwo z LBN i tak będzie głosować na Bronka.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Mówiąc o komunistach masz na myśli tow. Jasińskiego i Łopińskiego   z PiS?
Na tych dwóch towarzyszy przypada setki jak nie tysiące komuchów i konfidentów z byłej PZPR,to jest dopiero prawdziwa plaga i to teraz przy korycie sama czapa tego systemu
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Nieststy już pobieżny rzut oka na dane zwycięskiej maszyny i AW149 i Black Hawk'a pozwala stwierdzić, że oferenci firm Sikorsky i AW chyba nie do końca przeczytali co chce zamówić nasza armia. Przegrane maszyny są po prostu nieporównywalnie mniejsze, a w końcu przetarg dotyczył helikopterów transportowych, które mają być zastępstwem dla Mi-8 i Mi-17, a nie Sokołów. AW 149 zabiera na pokład 12-14 żołnierzy a Caracal 28. Ot i cała teoria spiskowa. Dlaczego na Augusta nie zaoferowała AW 101 lub 90- o to związkowcy powinni zapytać zarząd firmy (to samo dotyczy firmy Sikorsky- wybrali ze swej ofert model mało kompatybilny z oczekiwaniem zamawiającego). Teraz spokojnie czekamy na przetrag na smigłowce bojowe choć tu raczej trudno spodziewać się innego rozstrzygnięcia niż AH 64
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Na tych dwóch towarzyszy przypada setki jak nie tysiące komuchów i konfidentów z byłej PZPR,to jest dopiero prawdziwa plaga i to teraz przy korycie sama czapa tego systemu
Oczywiście oni też byli jednymi z tych setek bo nalezeli do nieboszczki PZPR!
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Agencie układu nie siej popeliny! Fakt poszło o kotleta, ludzie mieli nadzieje ze po komunie będzie chociaz z sałatka. PO 25 latach byłby deser, kolacja i jeszcze na sniadanie cośby zostało tylko ze komuniści "przebrali się" w 1989 i stali sie z dnia na dzień kapitalistami, oczywiście "uczciwymi", Gościu głównego ścieku napisz jeszcze że nie ma na kogo głosowac bo przeciez o to chodzi wam aby takiekie teksty powielać aby zobojetnić i zniechęcić społeczeństwo do własnego zdania.
  nie jestem baranie agentem tylko osobą, która przepracowała 40 lat za najniższą krajową, a pierdolony wałęsa i ci ze świdnika obiecywali, że będę żyła godnie, także precz z WSK swidnik, zaorać  
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
nie jestem baranie agentem tylko osobą, która przepracowała 40 lat za najniższą krajową, a pier***ony wałęsa i ci ze świdnika obiecywali, że będę żyła godnie, także precz z WSK swidnik, zaorać
Do kogo Jasiu teraz pretensje ? urwij jaja Bolkowi,weż widły i na Belweder !!!
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Bronek to dla kolegów.Przedstawianie mnie w świetle,jako zdrajca narodu mija się totalnie z prawdą.Nigdy nie miałem żadnych kontaktów i wspólnych interesów z komunistami.Zawsze ale to zawsze byłem w opozycji.Przeciwko komunie,to ja walczyłem w przeciwieństwie do krzykaczy,którzy w większości nawet jeszcze nie żyli w tamtych czasach.Więc nie mają zupełnie pojęcia o realiach tamtych zgniłych czasów.Żadnych helikopterów nie faworyzuję,tylko dałem do zrozumienia że nikt nie może być pewny i musi stanąć na głowie by mu się udało..Nieco starsze Francuskie konstrukcje,zostały zrekonstruowane i przerobione w sposób by nie odbiegały od nowych a i odpowiadały wymaganiom.Mielec i Świdnik są zbulwersowani.Rozumiem ale kierownictwo zakładów od początku wiedziało ile ich helikopterom brakuje żeby wygrać przetarg i nie robili prawie nic w związku a i nie informowali odpowiednio związkowców by przygotować ich do ewentualnej porażki..Przypominam że nigdy nikomu źle nie życzyłem i nie mam takiego zamiaru.Wywodzę się z partii rządzącej i uważam że tylko dlatego mniejszość elektoracka sieje propagandę nienawiści.To zakrawa demokracji.Zwłaszcza gdy czytam komentarze w związku z trafieniem do szpitala pana Bartoszewskiego.Ludzi którzy życzą Mu nawet śmierci.Bardzo smutno mi się robi ale na szczęście większość Polaków zna prawdę historyczną i wie ile cierpienia przeżył pan Włodzimierz.Życzę panu Bartoszewskiemu by dożył spokojnie setki
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Czy wy widzieliście aby policja Niemiecka jeżdziła citroenem lub peagotem lub policja francuska jeżdziła oplem lub mercedesem albo voldzwagenem???. Jeśli pieniądze pójdą za granicę to wszyscy stracą a nie tylko Świdnik i Mielec. Czy nasze wojsko i rząd nie rozumieją, że żyją z naszych podatków a nie francuskich czy niemieckich ??? Kiedy ci wszyscy durnie zrozumieją, że wydają nasze pieniądze a nie swoje?!. Może kupmy sobie do tego jeszcze kilka Pendolino mimo, że nasza Pesa sprzedaje do wszystkich krajów Europy?! Kiedy Polacy zaczną myśleć !?  
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz

Dodaj odpowiedź:

Przerwa techniczna ... ...